Black SEO pozycjonowanie

Black SEO – czyli uważaj co robią pozycjonujący Waszą stronę

Agencje i pozycjonerzy stosują różnorodne triki i programy automatyzujące czynności pracowników, żeby podstawić stronę WWW na lepszy wynik dla robotów indeksujących Google. Czasami są to metody nieetyczne. Często faktycznie efektem takich działań jest szybkie ,,pokazanie” się danej strony w czołówce wyświetleń naturalnych ale nie oznacza to że są to efekty trwałe i przynoszące wymierne efekty w przyroście konsumpcyjnych leadów.

Uczulam na wyłapanie takich technik związanych Black SEO, jak:

  • Cloaking – polega na prezentowaniu odmiennych treści witryny robotom wyszukiwarki, a odmiennych internautom.
  • Keyword stuffing – spamowanie słowami kluczowymi za pomocą wypełniania sekcji META spreparowanymi wyrazami kluczowymi i powielanymi odmianami słów i fraz w nadmiarze oraz nienaturalne umieszczanie na samej stronie dużej liczby pozycjonowanych słów kluczowych.
    Stuffing w zakresie dużej liczby gościnnych wpisów z linkami zawierającymi wiele słów kluczowych w tekście kotwicy.
  • Ukryta treść – często dużą liczbę fraz ,,fachowcy” ukrywają w kodzie strony. Dla zwykłego użytkownika tego typu treść jest niewidoczna, aczkolwiek roboty wyszukiwarek ją indeksują, ponieważ jest widoczna w kodzie źródłowym strony.
  • Doorway Pages – mianem stron przejściowych określane są podstrony domen bądź ich kombinacje, prowadzące w praktyce do tej samej lokalizacji. Tworzone są z myślą o robotach wyszukiwarek internetowych i osiąganiu wysokich pozycji w wynikach Google dla ściśle określonych fraz kluczowych. Problem w tym iż identyczne zadania mają zarówno Jump Page używane w kampaniach konkursowych jak i Landing Page używane w kampaniach reklamowych do finalizacji transakcji [w tym w kampaniach AdWords].
    Kiedy stronę kierującą internautę możemy uznać za negatywną Doorway Pages? Można przyjąć, że jeśli strona pośrednia nie spełnia roli typowej dla Jump/Landing Page i jest jedynie zlepkiem oderwanych treści naszpikowanych słowami kluczowymi, to jest to typowy precel Doorway Pages. Mamy tu do czynienia z procederem używanie zautomatyzowanych programów do hurtowego tworzenia blogów i wpisów – stosowania PresselPages.
    Jest to proceder bardzo szkodliwy dla zleceniodawcy. Abstrahując od Google, poziom tekstów jest tak żenujący że wpływa negatywnie na opinię internautów o reklamowanej w ten sposób firmie [patrz przykład].
  • Fałszywe informacje w opisach przekierowujących stron, w linkach i przyciskach.
  • Backlinki z farm linków.
  • Referral z adresów automatycznych przeglądarek.

 

Related posts