Certyfikaty SSL

Pomimo jednoznacznych działań Google utrudniających dostęp internautów do stron nie posiadających certyfikatu SSL (https), nadal bardzo dużo właścicieli stron ,,oszczędza”, licząc zapewne, że jakoś to będzie.
A rzeczywistość to spadek otwarć stron ze źródeł wyszukiwań organicznych i brak wyświetleń (dostępu) w trybie linków (banerów) otwieranych na stronach posiadających już SSL.
Strony internetowe nie mające aktywnego certyfikatu SSL , posiadające jakikolwiek formularz są automatycznie uznawane przez przeglądarki za niebezpieczne.
Dodatkowo Google ostrzega internautów przed stronami niekorzystającymi z protokołu https, czyli niezabezpieczonymi certyfikatem SSL. Oznacza to, że strony bez aktywnego certyfikatu SSL nie mogą liczyć na przychylną ocenę robotów indeksujących – tym samym skazane są na zmniejszanie się ilości nowych gości.
Dlatego, jeśli ktoś posiada witrynę nie tylko po to żeby była, powinien wykupić chociaż najprostszy typ certyfikatu (Domain Validation), a w przypadku sklepów koniecznie minimum klasy OV (Organization Validation). W sytuacji, kiedy pozycjonujemy witrynę warto zakupić certyfikat typu Wildcard, co pozwoli nam na sprawniejsze działanie w kampaniach opartych na subdomenowych Jump/Landing Page.
Tak więc, jeśli chcesz oszczędzać na certyfikacie, nie dzwoń – szkoda mojej pracy.

Related posts