SEO

Search engine optimization – optymalizacja pod kątem indeksacji


Błędy w sferze słów kluczowych:

– Tworzenie listy słów kluczowych pod kątem ,,łatwych ogonów”, wyłącznie na podstawie programów do automatyzacji, bez analizy oferty biznesowej firmy
– Tworzenie listy słów kluczowych bez długoterminowej analizy GA, testów tracking i analizy semantycznej naturalnych wywołań internautów
– Tworzenie list słów kluczowych bez uwzględniania strategii reklamowej firmy w zakresie mediów i kampanii reklamowych
– Tworzenie list słów kluczowych bez analizy konkurencji.

Optymalizacja pod kątem indeksowania:

– Brak meta-tagów [lub niedostosowane, albo przeładowane frazami]
– Nie korzystanie z nazwy marki [firmy] w alternatywnym tekście obrazków [alt]
– Napychanie słów kluczowych do atrybutów ,,alt” i ,,title” ilustracji
– Brak powiązań treści atrybutów [odnośników] z treścią danego artykułu [strony]
– Sitemap – bywa że nie bywa
– Brak sieci wewnętrznych linków nawigacyjnych
– Brak monitoringu uszkodzonych linków i reakcji na ślepe linkowania obce [przekierowanie 301, 410]
– Brak monitoringu ,,fejkowych” linków [takie działania konkurencji lub ,,pozycjonerów” też się zdarzają] – brak blokady w htaccess i brak filtra w GA
– Używanie nazwy domenowej w podwójnej formie – z przedrostkiem www i bez.
– Stosowanie tagów nagłówkowych H bez synchronizacji z hierarchią i strukturą informacji na stronie.

Optymalizacja pod kątem użyteczności:

– URL nieprzyjazne dla użytkowników
– Brak pełnej responsywności
– Brak optymalizacji obrazów pod kątem wydajności [rozmiar] – nie zawsze ,,żyleta” to zaleta.
– Brak nowych treści w pozycjonowanym portalu [nie mówimy tu o sklepach internetowych]. Strona newsów pozwoli minimum raz w miesiącu publikować informacje istotne dla klientów. Szczególnie dotyczy to firm usługowych lub produkujących materiały i urządzenia dla branży usług. Jest to naturalny proces przy używaniu systemu newslettera.
– Niewłaściwy Copywriting stron ofertowych [produktowych] – przeładowanie treściami, które pracownicy lub szefowie uznali za ,,cwane”, bo muszą szybko podbić sprzedaż, a niekoniecznie zgodnymi z prawdą.


Uwaga: SEO sklepów internetowych wymaga kilku dodatkowych działań – np: zastosowania rel canonical.